Data e postimit: 2021-06-01 21:14:13
Lexime: 14401
Tartufi
Lloji: Analize letrare
Tema: Bisedë Letrare
Autori: Ermes Hoxhalli
Shkolla: Gjimnazi Fuat Babani Bilisht
Klasa: X-C
Qyteti: Bilisht
E-mail: hoxhalliermes25@gmail.com


BISEDË LETRARE

TARTUFI




AUTORI I VEPRËS “TARTUFI :

MOLIER

Molieri lindi më 15 janar 1622 e vdiq më 17 shkurt 1673.
Molieri (Zhan Batist Poklen) është një nga figurat më të ndritura të letërsisë botërore, që hodhi themelet e komedisë franceze. Jetoi veprimtarinë e vet dramatike në të ashtuquajturin “shekull të artë” të monarkisë absolute, që shënonte etapën më të lartë të feudalizmit si rend shoqëror dhe fillimin e shpërbërjes së tij. Së bashku me disa dashamirë të vet, formon një trupë me nëntë aktorë, të cilën e quan “Teatri mbreteror”, pikërisht në këtë kohë e ndërroi emrin dhe u quajt Molier. Ai ushtronte në të njëjtën kohë detyrën aktor, regjisor, drejtues trupe dhe autor tekstesh. Jeta e tij ishte lidhur ngushtë me teatrin. Duke i shpërthyer rregullat e ngurta të doktrinës klasiciste autor-aktor-regjisor, në emër të arsyes e të logjikës së shëndoshë, krijoi komedi, e cila godiste çdo ves ose shfaqje negative të kohës dhe të njeriut në përgjithësi. Temat delikate që trajtonte, i nxirrnin shumë telashe në jetë. Për shembull, vënia në dukje e hipokrizisë së klerit tek Tartufi, e detyroi ta përpunonte tri herë tekstin për ta shpëtuar nga censura, ndërkaq guximin për ta shfaqur me çdo kusht para publikut, e pagoi me shkishërim.

VEPRA TARTUFI

Tartufi është nder komeditë më të njohura të Molierit dhe nder pjesët më të suksesshme të repertorit botëror të teatrit.
Suksesi i këasaj komedie mbështetet në realizimin mjeshtëror të figurës të Tartufit , hipokrit e mashtrues.


KOHA

Varianti i parë i komedisë Tartufi u shkrua në vitin 1664, dhe komedia u luajt vetëm njëherë përpara një publiku shumë të vogël në oborin mbretëror sepse autoritetet fetare ndërhynë menjëherë dhe vepra u ndalua. Mbas 5 vjetësh më vonë pasi Molier e kishte përpunuar disa herë ai ariti që ta shfaqë përpara një publiku të gjerë.





TEMATIKA E VEPRËS TARTUFI

Vepra Tartufi sigurisht që trajton shumë tematika të ndryshme në shumë aspekte që lidheshin me mynyrën e jetës në atë kohë por që janë edhe sot aktuale. Një ndër tematikat më kryesore është roli i familjes në shoqëri dhe besimi ndërmjet antarve të familjes , pikërisht dhe vetë Molier në vepër familjen e përcan në dy grupime në njerin bëjnë pjesë Orgoni dhe zonja Pertelë, dhe në njerin grup Elmira,Marjana,Damisi që nuk besojnë lehetë tek një person që e sjell babai dhe buri i Elmirës në shtëpinë e tyre duke e prezantuar si një mik. Pikërisht mbas këtij akti kemi dhe rrjedhojnë e ngjarjeve të tjera.


SUBJEKTI

Tema e komedisë “Tratufi” është: “hipokrizia e shtresës klerike që mundohet të pasurohet në mënyrë shumë të shpejtë,duke shfrytëzuar besimin që kanë të tjerët për profesionin e tyre të shenjtë dhe mendjelehtësinë e shtresës borgjeze që një kohë bëhet viktimë e hipokrizisë klerike”. Subjekti i veprës përbën ballafaqimin e dy shtresave shoqërore asaj klerikale dhe feudale e cila dobësohej gradualisht si ekonomikisht edhe politikisht dhe në atë borgjeze e cila fuqizohej në mënyrë të pandalshme.


Familja e Orgonit është një familje e qetë, mikpritëse dhe besimtare.
Në këtë familje flitet vetëm për Tartufin , të cilin Orgoni e ka zënë mik kohët e fundit dhe e ka bërë si njeri të shtëpisë. Orgoni dhe mamaja e tijë nuk pushojnë së e lavdëruari dëlirësinë dhe dashurinë e Tartufit , madje u kërkojnë të gjithë pjestarve të familjes të sillen sipas porosisë të tjë. Ndërsa Elmira , Mariana dhe Damisi nuk e durojnë dot këtë gjëndje në shtëpinë e tyre , këta Tartufin nuk e shohin vetëm si një njeri te ri në shtëpinë e tyre por një njeri i cili shfrytëzon besimin e Orgonit , madje Orgoni e bën dhe trashigimtar të pasurisë së tijë Tartufin.
Mirpo Orgoni nuk kupton asgjë përvec se mendon se Tartufi është i dërguari i zotit , por Tartufi në të vërtetë është një person hipokrit , shtinjak e mashtrues që ka synime të këqija kundrejt familjes së Orgonit.
Orgoni arin dhe të përzejë djalin e tijë nga shtëpia dhe është i gatshëm që vajzën e tijë Marianën ta ndajë nga i fejuari dhe ta fejojë me Tartufin , pikërisht këtu ndërhyn dhe mer një rol tjetër në vepër gruaja e Orgonit e cila do të ndalojë këtë marëzi dhe do të provojë se Tartufi është një hipokrit në sytë e Orgonit .
Elmira demaskon Tartufin me grackën që ajo ka ngritur , dhe e zbulon në të vertetë se kush është Tartufi dhe në sytë e Orgonit.
Mirpo Tartufi e ka paditur Orgonin tek Mbreti njëkohësisht thërret përmbaruesit që ta nxjerrin nga shtëpia .
Çdo gjë varet në dorën e mbretit tani , vallë do i besojë Tartufit apo Orgonit dhe familjes së tijë?


ANALIZA E PERSONAZHEVE



1.Tartufi: hipokrit,shtinjak, mashtrues , përfitues i rastit , i zgjuar , vepron me kujdes, mendohet mirë para se të kryej veprimet, analizon me vemendje, njeri me synime të liga ,


2.Elmira : e urte, e zgjuar , e bukur , elegante , e matur , vepron me kujdes dhe shkathtësi , mosbesuese , punetore , demaskon Tartufin , e guximshme , sakrifikuese

3.Orgoni: preja e Tartufit, idiot,perules, i bindur, jo i zgjuar , i marre , i roberuar ndaj Tartufit , fanatik , kokforte , naiv , sinqeriteti i tepruar

4.Damisi: i drejte , i zgjuar , i nenvleresuar , i pabesuar , “ i pahndeur tradhetar dhe genjeshtar” , i vendosur kunder Tartufit , i irrituar , i pabindur , gjaknxehte

5.Zonja Pernele: grua plake, llafazane , fanatike e madhe , grua e dobet menderisht , me zakone , karakter autoritar , e sinqerte , arrogante , e verbuar nga Tartufi

6.Mariana: e urte, e bukur , e ndjeshme , e bindur , e ndrojtur , e dashuruar

7.Kleanti: kunati, ligjvënësi i familjes, i mprehte , vepron shpejt

8. Lorenci: i pabese, sherbetor, servil , perules

9.Valeri: i dashuruar mbas Marianes , e do ate me cdo kusht

10.Dorina: asnjeanese , analiste e mire, kritike , e guximshme ,e mencur , gjykim i shendoshe dhe praktik

VEÇORI STRUKTURORE TË VEPRËS :

Vepra Tartufi e cila është një komedi e cila sipas Molierit i përket llojit të komedisë të karaktereve e cila është e ndarë në 5 akte .
Molieri përzgjedh fjalët duke i kombinuar ato dhe duke ndertuar vargje shume te spikatur dhe dialog që ai e nxit ndërmjet personazheve duke perdorur epitete metaforike , similtuda dhe shumë figura të tjera letrare .
Ai përdor gjithashtu edhe pyetje retorike që i vendos personazhet të mendojnë përpara se sa të veprojnë në këtë rast kemi pyetjet e Tartufit kundrejt Elmirës .
Tartufi përmend qiellin,Zotin,Hyjin,mëkatin,djallin, pra përdor një fjalor të tërë me ngjyresë fetare pra autori në skena të ndryshme pëdor fjalë të ndryshme.

MESAZHI:

“Institucioni më i rëndësishëm i shoqërisë është familja dhe të gjithë antarët e sajë janë të rëndësishëm”.

Vepra te ngjashme
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Analize letrare · Tema: Analiza dhe komenti letrar i vepres :Muri i Hyejenes
I. Informacion mbi Veprën Dramatike: - Titulli: "Muri i Hyejenes" - Autori: Euripidi - Viti i shkrimit: 415 para Krishtit - Vendndodhja: Argjentina e lashtë, para andejkalimit të popullsisë II. Përmbledhja e Veprës Dramatike: ...
Autori: Elmedina Deda · Lloji: Ese argumentuese · Tema: "Shoqëria në ditët e sotme"
"Shoqëri" e lehtë ta thuash por e vështirë për disa njerëz për tu mbajtur.Shoqërinë e mirë duhet ta ruajmë sepse në kohën ku ne po jetojmë është e vështirë të gjesh një mik/e të vërtet i cili ose e cila është gjithmonë krah teje p...
Autori: ANONIM · Lloji: Analize letrare · Tema: Analiza dhe komenti letrar i veprës Katedralja e Parisit
Skeda e analizës Titulli: "Katedralja e Parisit" Autori: Viktor Hygo Lloji i veprës: Roman Përmbajtja: "Katedralja e Parisit" është një roman shkruar nga Viktor Hygo, i botuar për herë të parë në vitin 1831. Vepra ndjek historinë e ...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Fenomeni i donkishotizmit
Shumë vepra të arrira të letërsisë botërore kanë lënë mbresa të paharrueshme në kujtesën e njerëzve.Ato kanë krijuar personazhe "kult" që kalojnë si pa kuptuar kufijtë e veprës.Njerëz të shumtë gjejnë veten në ta. Ne menjëherë ...
Autori: E.C · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Lidhja ndermjet dashurise dhe librit
Shprehja „Ashtu si dashuria, edhe libri nuk vdes kurrë“, edhe pse disi e vështirë në dukje për vetë faktin se në kontaktin e parë nuk mund të gjesh një lidhje konkrete ndërmjet dashurisë si koncept dhe librit të parë sipas k...
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Analize letrare · Tema: Analiza dhe komenti letrar i nje vepre dramatike
Skeda e Analizës dhe Komentit Letrar të Veprës Dramatike: "Një Shtëpi Kukullash" nga Henrik Ibsen I. Informacion mbi Veprën Dramatike: - Titulli: "Një Shtëpi Kukullash" - Autori: Henrik Ibsen - Viti i shkrimit: 1879 - Vendn...
Autori: ANONIM · Lloji: Analize letrare · Tema: Analiza dhe komenti letrar i veprës Meda nga Euripidi
Skeda e analizës Titulli: "Medea" Autori: Euripidi Lloji i veprës: Trajedi Përmbajtja: "Medea" është një vepër e shkruar nga dramaturgu i lashtë grek Euripidi, e cila u paraqit për herë të parë në vitin 431 p.e.s. Vepra ndjek histo...
Autori: Adriana Ramadani · Lloji: Analize letrare · Tema: Për familjen
Familja është grupi i parë që ne i takojmë. Familja është mbështetja e parë , që na japin këshilla, të drejtën e çdo gjëje. Edukata që ne e marrim është nga familja që nga lindja e gjrë në vdekje . Si çdo herë ne i kuptojmë, respek...
Autori: Elisa Kastrioti · Lloji: Tregim · Tema: Braktisja
Një herë një vajzë e quajtur Arta ishte braktisur të cilën e kishte larguar babai nga shtëpia,atë e largoi babai nga shtëpia që ku ishte e vogël sepse nuk dëshironte që fëmijën ta ketë vajzë por djalë. Babai i Artës i kishte thënë n...
Autori: Big G · Lloji: Analize letrare · Tema: ese, foles,degjues,shkrues te mire
Komunikimi, dëgjimi dhe shkrimi janë tre faktor formues të karakterit të një individi, gjithashtu janë pjesë të bazava themelore të zhvillimit të shoqërisë. Mbi të gjitha, shoqëria është e përbërë nga njerëzit. Janë njerëzit ata të ...
Autori: Anna Çani · Lloji: Ese filozofike · Tema: "Po i drejtë s'është/syri i njeriut,që pa njohur mirë/shpirtin e një tjetri,vetëm duk'e parë/e urren këtë,ndonëse s'ka pësuar/ndonjë gjë prej tij."- Medea
"Po i drejtë s'është syri i njeriut,që pa njohur mirë shpirtin e një tjetri,vetëm duk'e parë e urren këtë,ndonëse s'ka pësuar ndonjë gjë prej tij." Këto vargje përmblifhen në një fjalë të vetme: PARAGJYKIM. Njerëzit paragjykojnë,ja...
Autori: Armend Berisha · Lloji: Poezi personale · Tema: Problemet e jetës
Jeta. Jeta është një ndjenjë,e pa përshkrueshme, jeta është një dit,që shumë shpejt kalon, jeta është një sfid,që të sfidon, jeta është një luftë,që të mundon. Jeta është buzëqeshje,jeta ësht...
Autori: anamika · Lloji: Analize letrare · Tema: droga pluhuri qe vret
Adoleshenca është një fazë në të cilën duhet të bëhen eksperienca të reja, kështu që provimi i alkoolit dhe i drogës gjatë kësaj peruidhe është e zakonshme. Adoleshentët përdorin alkool dhe droga të tjera për shumë arsye, përfshir...
Autori: Dajana Ndoj · Lloji: Ese pershkruese · Tema: adoleshenca
Adoleshenca ështe ajo faze e jetës që çdo njeri në këtë moshë preket nga pasojat e saj. Të jesh një adoleshent do të thote të jesh si ajo lulja e sapo çelur e cila sado ti hedhësh ujë asnjëherë nuk ngopet. Adoleshenca shoqërohet me ...




Komentet e fundit!



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com